Zoo als mijn Trien is geen klappei geschapen

Mijn Trien

Trien

1.
Zoo als mijn Trien is geen klappei geschapen,
Klip klap hier klip klap daar klip klap hier en daar,
’s Morgens al vroeg al is zij nog aan ’t gapen,
Toch hare klepel gaat 6 maal.

2.
Het meulken draait zij is reeds aan het babbelen
Over Bet, over Jan, over Bet en Jan,
En daarom ook kan zij geen tweemaal knabbelen
Of hare klepel gaat, enz. (refrein)

3.
Na ontbijt is zij bij Fien gaan zoeken,
Nieuws van hier, nieuws van daar, nieuws van hier en daar,
Nieuws met de macht en uit alle hoeken,
En hare babbel gaat, enz. (refrein)

4.
Ook na de mis zal men ze tegenloopen,
Dan met Leen dan met Kaat dan met Leen en Kaat,
Van iedereen vertelt men nieuws met hoopen
En hunne klepel gaat, enz. (refrein)

5.
Heeft de pastoor in zijn sermoon gekeven,
’t Is op Djef ’t is op Piet ’t is op Djef en Piet;
Op iedereen is hare tong geslepen,
En hare klepel gaat, enz. (refrein)

6.
Haar groot plezier is van haar neus te steken,
Dan weer hier dan weer daar dan weer hier en daar,
En met de tong zich dapper op te wreken,
En hare klepel gaat, enz. (refrein)

7.
Is Hubertien in haar nieuw kleed geregen,
’t Is zo gek ’t is toch dom ’t is toch gek en dom,
Zoo heeft Katrien haar oordeel al gegeven,
En hare klepel gaat, enz. (refrein)

8.
Wil ik eens mijn beste klak op zetten,
’t Is weer dit ’t is weer dat ’t is weer dit en dat
Want bij mijn Trien mag ik geen voet verzetten,
Of hare klepel gaat, enz. (refrein)

9.
Dus met één woord mijn Trien die kent geen zwijgen,
Gansch den dag gansch den nacht gansch den dag en nacht,
’t Is dan het best mijn oor dicht toe te rijgen,
Als hare klepel gaat, enz. (refrein)

Bron: manuscript / anoniem


oude_boekenkast_small
Recente artikels:

Alle artikels:
